X סגירה
 

קאפרי - Capri

גן עדן בדרום איטליה : טיול באי קאפרי

אם יש גן עדן בכדור הארץ, ייתכן מאד שמדברים בו איטלקית שוטפת. בחלק הדרומי של ארץ המגף נמצא אי קטן אך קסום העונה לשם קאפרי (Capri). כל ביקור בחלק זה של איטליה לא יכול להיות שלם מבלי שמקדישים לאי יום אחד לפחות.

גם המגיעים לרומא, עם כל האטרקטיביות של העיר, יכולים לחשוב באופן חיובי על טיול יום אחד לפחות, שיכול להיות דרומית לבירה האיטלקית. אנחנו כאן כדי להציע לכם מדוע הבחירה בקאפרי היא מצוינת לטיול. וכן, זה קשור גם למערה שנחשבת לאחת היפות בעולם.

הזמן עכשיו טיול מודרך באי קאפרי >>

האי קאפרי דרום איטליה
האי קאפרי דרום איטליה
על קצה המזלג : האי קאפרי

קאפרי הוא אי זעיר בים הטירני, הנמצא סמוך למפרץ נאפולי ושייך לחצי האי סורנטו. מקור השם, בתרגום חופשי מאיטלקית לעברית, הוא "עז" - סביר להניח שאתם יודעים בעקבות עובדה זו באילו בעלי חיים ייתכן שתיתקלו במהלך הביקור שלכם באי.

בקאפרי התיישבו לאורך ההיסטוריה לא רק עזים אלא גם בני אדם, כבר בתקופת רומא העתיקה, כאשר התושב שנחשב למפורסם ביותר שלו היה טיבריוס, מי שחלש על האימפריה הרומית משנת 14 לספירה ועד שנת 37.

בתפריט: מערות, חופים והמון נקודות תצפית

קאפרי הוא אי של נופים קסומים, חופים משגעים ומצוקים היורדים בדרמטיות אל תוך הים. האטרקציה התיירותית המרכזית בקאפרי היא המערה הכחולה (Blue Grotto), אליה ניתן להגיע, למרבה ההרפתקנות, רק בשייט דרך הים.

לאחר שעוברים את קשת האבן מגלים את המראה עוצר הנשימה שהעניק למערה את שמה: הגוון הבלתי נתפס של המים, שזוכים כאן לגווני טורקיז עקב שבירת האור לתוך המערה. שימו לב שלא כל הסיורים שנערכים במערה אכן מעניקים לה זמן מספק, כשמומלץ לבחור בסיורים בשעות יחסית עמוסות פחות בתיירים. המלצה שלנו היא להזמין סיור במערה הכחולה מראש

הזמן עכשיו טיול במערה הכחולה של קאפרי >>

בקאפרי שני יישובים חשובים – העיירה המתוירת שנקראת על שם האי וכפר קטן בשם "אנאקפרי". לכל אחד מהם יש קסם משלו: בקאפרי תוכלו לטייל בין חנויות וגלריות, לשבת בבתי קפה וגם להתנסות באכילת גלידה מצוינת. אנאקאפרי מציע עבורכם רכבל פתוח באמצעותו ניתן להגיע לגובה של כמעט 600 מטרים לתצפית על האי.

חווילת סן מיקלה

השם אקסל מונתה אומר לכם משהו? אם אתם חובבי ספרות מושבעים, ייתכן שכן. הסופר והפסיכיאטר השבדי הזה החליט שאת המוזה הגדולה ביותר הוא יוכל לקבל בתנאי גן העדן של האי קאפרי ובנה שם בית, שזכה לשם חווילת סן מיקלה (Villa San Michelle). שם הוא ככל הנראה גם כתב את הספר המפורסם ביותר שלו, "מגילת סן מיקלה" שתורגם לעברית עוד ב-1935. הבית, שממוקם באנאקאפרי, הוסב עם השנים למוזיאון מעניין מאד.

בקאפרי לא תפסיקו לצלם....

מעבר לבגד הים, לקאפרי צריך להגיע עם מצלמה ובה המון מקום לתמונות. הסיבה לכך היא שהאי הזה מציע כמה מהנופים היפים באיטליה, כשגם בנסיעה מרומא דרומה לא חסר יופי. אפשר לערוך בקאפרי מגוון מסלולי הליכה שמציעים לא פחות מכ-15 נקודות תצפית "רשמיות". מכיוון שכדי להגיע לרובן צריך ללכת לא מעט, מומלץ מאד להתבסס על תחבורה ציבורית או רכב שכור.

איך מגיעים לקאפרי?

הדרך הנגישה ביותר להגיע מרומא לאי קאפרי היא נסיעה בת כשעתים לנאפולי והגעה לאחד משני הנמלים של העיר. משם, ניתן לקחת רחפת (Hydrofoil) או מעבורת עד לאי, מרחק שייט של כ-50 דקות עד שעה וחצי – כמובן שככל שהשייט קצר יותר כך מחירו יעלה.

אם אתם מעוניינים להגיע לקאפרי בשעות הבוקר ולתפוס את הצבעים המשגעים במערה במלוא יופיים, כדאי שתקומו מוקדם להתחלה במסע. אתם יכולים להקדיש יותר מיום אחד לדרום איטליה, ולבקר גם בנאפולי עצמה, בפומפאי וכן הלאה, אלא שאז אתם מוותרים על חלק ניכר מהזמן ברומא. בטיולים ארוכים אפשר אולי לשקול את זה.

 

המערה הכחולה פלא טבע בקאפרי איטליה
המערה הכחולה פלא טבע בקאפרי איטליה
 
PCEtLSBHb29nbGUgVGFnIE1hbmFnZXIgKG5vc2NyaXB0KSAtLT4NCjxub3NjcmlwdD48aWZyYW1lIHNyYz0iaHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xldGFnbWFuYWdlci5jb20vbnMuaHRtbD9pZD1HVE0tV0ROV0NNQyINCmhlaWdodD0iMCIgd2lkdGg9IjAiIHN0eWxlPSJkaXNwbGF5Om5vbmU7dmlzaWJpbGl0eTpoaWRkZW4iPjwvaWZyYW1lPjwvbm9zY3JpcHQ+DQoNCg==